Kom Binnen !

Kom Binnen!
Mijn blog gaat voornamelijk over mijn hobby patchwork en quilten. Daarnaast zal ik af en toe berichten plaatsen over hen die ik liefheb en andere dingen die mij bezig houden. Reacties vind ik leuk om te lezen. Veel lees- en kijkplezier.
Quilts, met liefde gemaakt!

zondag 4 maart 2012

Scherpe puntjes

Gisteren was het dan zover. Eindelijk (wij hadden het vorig jaar al gepland maar helaas door ziekte kon het niet doorgaan) konden wij aanschuiven bij de workshop “Scherpe Puntjes” van Jacqueline de Jonge. Wij waren te gast bij Quiltshop Leur. Voor ons wel een eindje rijden, maar ach, quiltsters rijden hele afstanden en al kletsend gaat zo’n autorit zo voorbij. Bij binnenkomst ben ik gelijk gevallen, niet over de drempel, maar voor deze

Ik dacht: wat er ook gebeurt vandaag, die gaat mee naar huis! En hij is meegegaan.

Toen gingen we aan het werk. We hadden al veel voorbereid en konden zo beginnen. In het begin ging het nogal eens mis, vooral het gebruik van de resten beviel mij niet zo goed. Ik geloof niet dat ik ooit zo vaak iets heb moeten uithalen. Maar na wat gepuzzel hadden we snel de slag te pakken en ziehier dit is het resultaat waar ik mee thuis kwam.
Vandaag nog een rijtje met flying geese gemaakt
Je krijgt de puntjes inderdaad heel precies met deze methode. Wat een aardige, lieve vrouw is Jacqueline. Ze legt goed en duidelijk uit, pietje precies, maarja dat ben ik ook. Ik ben heel tevreden met het resultaat tot nu toe. Nu die cirkel er nog in. Dat is een klusje voor een rustig moment. Daar zal deze week wel niet veel van komen. Er ligt op het werk een flinke  klus te wachten.
Het was een heerlijke, ontspannen dag, waar we lekker bezig konden zijn met lapjes, naald en draad, geen tijd hadden om na te denken over de dagelijkse beslommeringen en we heerlijk verwend zijn door moeder en dochter. En, de huisgemaakte soep is niet te versmaden!

3 opmerkingen:

Lida zei

Wat een schitterend resultaat heb je gekregen, nu sterkte op het werk en ontspan maar lekker met steekjes, groetjes

Lida

Judith zei

Ik ben even de blogjes aan het na lopen waar ik nog even op wil reageren. Vaak lees ik alleen, maar weet natuurlijk ook hoe leuk het is om reacties te ontvangen. Het willen hebben van zo'n doosje is heel herkenbaar. Het "hoge heb' gehalte. Die behoefte die je dan ineens proeft, het ' dit moet mee naar huis, hoe dan ook' gevoel. En dan de herinnering die aan die spulletjes zit, ook ik geniet daar altijd enorm van!
Niet alleen naar huis met een leuk doosje, maar ook met prachtige puntjes!

Guusje, zei

Wat ziet het er goed uit, en wat heb je een leuke dag gehad als ik het zo lees. Heerlijk om zo ontspannen een geweldige workshop te kunnen volgen.