Kom Binnen !

Kom Binnen!
Mijn blog gaat voornamelijk over mijn hobby patchwork en quilten. Daarnaast zal ik af en toe berichten plaatsen over hen die ik liefheb en andere dingen die mij bezig houden. Reacties vind ik leuk om te lezen. Veel lees- en kijkplezier.
Quilts, met liefde gemaakt!

zondag 21 oktober 2012

Voorbij met de pret!


Ja, het is nu echt voorbij. Eind september met kinderen en aanhang naar Italië geweest, t.g.v. een heugelijke datum die mijn DH en ik dit jaar vieren. Een week later heeft mijn oudste zoon het Eagle's nest verlaten. Hij heeft een appartement gevonden hier in het dorp en woont daar nu samen met zijn vriendin. Dit betekent ook dat er binnenkort inpandig wat verhuisd gaat worden. Want er is nu een kamer vrijgekomen. En dat betekent voor mij …......... Tadadadadaaa. Vul maar in.

Twee weken later met mijn zus en haar dochter een weekje naar Singapore. Mijn andere nichtje studeert daar en wij hebben in de herfstvakantie haar een bezoekje gebracht. En nu ga ik voorlopig niet meer weg. Klinkt heel raar maar ik wordt ook onrustig van het koffers in en uitpakken, het gezin en huishouden draaiende houden en een baan die mij de afgelopen tijd fulltime opslokt.

Singapore: wat een stad zeg. Het was er bloedheet en vochtig. Als ik ’s morgens het hotel uitkwam besloeg mijn bril. Net zoals bij de Bush en bijvoorbeeld een tropisch zwembad. Veel, heel veel winkels gezien maar geen quiltwinkels. Veel stoffen kwamen voorbij. Maar dat was voornamelijk Batik, Kasjmier en Zijde. Wel prachtige kleuren allemaal maar quilten met Kasjmier en Zijde is wat lastig en Batik is niet mijn ding. Heel veel kleermakers gezien met de prachtigste stoffen voor kostuums en overhemdstoffen. Men deed wat moeilijk over het maken van de foto’s dus dat heb ik maar achterwege gelaten. Ik wilde deze, altijd zeer, vriendelijke mensen niet kwetsen.
Wij hebben een bezoek gebracht aan Chinatown, Little India en de Arabische buurt. Daarbij behoren natuurlijk tempels en moskeeën. Een ijsbaan in een shoppingmall en ook de bootjes vonden hier hun weg. Het eten was heel lekker hoewel wij niet zo gecharmeerd waren van krokodil en kikker. En het met stokjes eten kostte heel veel moeite. Nu snap ik dat dit er altijd zo raar uit ziet. Het blijft niet liggen en voor je het weet is je eten koud. Dus zak je er met je hoofd bijna in en slurpt het eten naar binnen.  En in dat hele grote reuzenrad, de hoogste ter wereld! Ben ik ook in geweest. Het kostte wat overredingskracht maar het was een geweldig belevenis.

Hier een kleine collage van de foto’s die ik gemaakt heb. Als ik alle foto’s zou plaatsen gaat mijn blog overstuur.

En nu zit ik te knikkebollen van de jetlag. Vandaag het prikbord en een aantal blogs gelezen die ik de afgelopen maanden heb verwaarloosd en hier en daar wat reacties achtergelaten. Er is bij jullie veel gebeurd. De komende dagen ga ik hiermee verder. De donkere dagen komen er aan en mijn blikjes met lapjes en draadjes heb ik maar weer voor de dag gehaald.

Fijne week!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Welkom terug! Groetjes Wilma

tiny zei

Welkom back zou ik zeggen. Wat een reizen heb je gemaakt en wat geweldig de foto's. Inderdaad zou je blog overstuur raken , wat een indrukken zul je hebben opgedaan.
Succes met de interne verhuizing, en zelf een eigen naai/quilthok, is het einde.
Groetjes Tiny